05
Čet
Pravica do regresa
Delavec, ki ima pravico do letnega dopusta (to pa je vsak delavec v delovnem razmerju, saj se ta pravica pridobi s sklenitvijo pogodbe o zaposlitvi), ima v skladu s 131. členom Zakona o delovnih razmerjih (ZDR) pravico do regresa za letni dopust najmanj v višini minimalne plače. V letu 2025 znaša minimalna plača 1.277.72 evra.
Pravica do regresa je vezana na pravico do letnega dopusta, ne pa na njegovo izrabo in je zato delavec upravičen do regresa za letni dopust tudi, če letnega dopusta ne izrabi, ker je npr. dalj časa odsoten z dela zaradi bolezni.
Do celotnega letnega dopusta je torej upravičen delavec, če je pri delodajalcu zaposlen celotno koledarsko leto. Če pa je delavec upravičen le do sorazmernega dela letnega dopusta, ker ni zaposlen celo koledarsko leto, ima posledično tudi pravico le do sorazmernega dela regresa za letni dopust.
Če je delavec zaposlen s krajšim delovnim časom, ima prav tako pravico do sorazmernega dela regresa za letni dopust, glede na trajanje delovnega časa, razen če dela krajši delovni čas v posebnih primerih. Delavec, ki dela krajši delovni čas v skladu s predpisi o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, predpisi o zdravstvenem zavarovanju ali predpisi o starševskem varstvu, ima namreč pravico do celotnega regresa za letni dopust, kot če bi delal polni delovni čas.
ZDR-1 določa minimum pravic, tako da lahko kolektivna pogodba ali pogodba o zaposlitvi določata višji znesek regresa za letni dopust, do katerega je upravičen delavec.
Delodajalec mora regres delavcu izplačati najkasneje do 1. julija tekočega koledarskega leta. S kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti se lahko v primeru nelikvidnosti delodajalca določi kasnejši rok izplačila regresa, vendar najkasneje do 1. novembra tekočega koledarskega leta.
Kršitev 131. člena ZDR-1 predstavlja prekršek, za katerega lahko inšpektor Inšpektorata Republike Slovenije za delo ukrepa v prekrškovnem postopku.
Do leta 2003 je bila pravica do regresa za letni dopust urejena v kolektivnih pogodbah. V dogovoru s socialnimi partnerji pri pripravi ZDR (v letu 2002) je ta pravica postala predmet zakonskega urejanja (z uveljavitvijo ZDR 1. 1. 2003).
VIR: https:///drzavni-organi/organi-v-sestavi/inspektorat-za-delo/]Inšpektorat Republike Slovenije za delo [https:///drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/]Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Prosimo, da preverite vsebino članka, ker lahko obstajajo zakonske novosti na to temo.
Zakaj izbrati nas
Naši poslovni prostori pa so mesto, kjer nastajajo in se razvijajo nove podjetniške ideje in priložnosti.
Prepoznavni želimo biti po strokovnosti, dinamičnosti, zanesljivosti, poštenju in nenazadje po odlični podpori našim partnerjem. S storitvami se želimo prilagoditi vsakemu uporabniku glede na panožno specifiko in njegove poslovne zahteve, z našim znanjem in izkušnjami pa vsakemu poslovnemu partnerju pomagati lažje uresničevati njegovo poslanstvo.
V prihodnosti bomo ugleden, strokoven, zanesljiv in prijazen računovodski servis v okolici Nove Gorice, z ustvarjenim dobrim imenom in kot zaupanja vreden partner.
Naše vodilo je ustvarjanje obojestranskih koristi.
Smo sodoben računovodski servis iz Nove Gorice (poslovna cona Solkan), katerega odlikujejo:
- Odzivnost: v najkrajšem možnem času pomagamo z našimi nasveti in znanjem.
- 100% individualna obravnava: Vsako stranko obravnavamo individualno in si zanjo vzamemo čas ter ji svetujemo.
- Strokovnost in ažurnost: z nenehnim izobraževanjem zagotavljamo najvišjo možno raven strokovnosti.
- Prilagodljivost: Potrebe naših strank so za nas vedno na prvem mestu, zato smo po dogovoru vedno pripravljeni naše storitve prilagajati vašim potrebam.
- 100% priporočeni: Vse nove stranke smo dobili na osnovi priporočila
- Regija in oddaljenost nas ne omejuje: Stranke imamo v Izoli, Ljubljani, Kamniku, Idriji, Tolminu




Facebook
LinkedIn
Google
Google+
Twitter
del.icio.us
Digg



