Popusti in razprodaje - na kaj je potrebno biti pozoren?

Vprašanje:
 
Imamo trgovino, v kateri prodajamo tekstilne izdelke. Na kaj moramo biti pazljivi pri uvedbi popustov in na kaj pri uvedbi razprodaj?
 
Odgovor tržnega inšpektorata:
 
Na začetku naj pojasnimo, da je potrebno razlikovati med uvedbo POPUSTOV ali drugih oblik znižanja cen blaga in uvedbo RAZPRODAJE. Tako uvedba razprodaje, kot popustov, ali katere koli druge oblike znižanja, za trgovce ni obvezna. Ti se torej sami odločijo, ali bodo znižali cene svojim izdelkom, ali ne ter za koliko oziroma katerim svojim izdelkom bodo znižali cene in katerim ne. V tem delu so trgovci tako povsem svobodni. Če pa se odločijo za razprodajo ali popuste in druge oblike znižanja cen izdelkom, pa morajo spoštovati veljavno zakonodajo s tega področja.
 
Če se trgovec odloči za uvedbo razprodaje, mora spoštovati zlasti določbe 28. člena Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) in sicer predvsem glede objave razprodaje na krajevno običajen način, označenosti blaga s ceno pred znižanjem in znižano ceno ter da najvišji odstotek znižanja (če je znižanje objavljeno v razponu, npr. od 20-50%) zajema vsaj eno četrtino vrednosti blaga v razprodaji. Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, vendar do največ 60 dni.
 
Trgovci, ki se odločijo za popuste oziroma akcije, pa morajo predvsem paziti, da pri tem ne uporabljajo zavajajočih poslovnih praks, za kakršne je po Zakonu o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami (ZVPNPP) mogoče šteti tudi zavajajoče oglaševanje v zvezi s ceno oziroma cenovno ugodnostjo, ki jo podjetja objavljajo v svojih oglasih, na samih prodajnih mestih ali v tiskanih medijih in morebitnemu navideznemu znižanju blaga.
 
Pri uvedbi AKCIJSKIH PRODAJ - POPUSTOV (akcijske prodaje se lahko vršijo pred, med ali po sezonskih razprodajah) je pomembno, da:
 
- trgovec z objavo akcije ne zavaja potrošnika in v oglasu navede takšne podatke, ki bodo potrošniku jasni, razumljivi in nedvoumni (katero blago je znižano, za katero blago popusti ne veljajo, odstotek znižanja ipd.)
 
- zniža cene le tistemu blagu, ki je bil v prodaji na voljo potrošnikom že po višjih cenah
 
- ne izvaja navideznega znižanja, t.j., da cene najprej zviša in jih nato takoj zniža ter objavi znižanje
 
- odstotka popusta ni potrebno označiti na vsakem izdelku posebej, lahko je označen odstotek popusta za skupino izdelkov na eni polici ali stojalu, ki so znižani za ta odstotek (npr. polica z majicami -30%)
 
- na eni polici ali enem stojalu ne sme biti zloženo blago, ki je znižano po različnih odstotkih in potrošnik šele na blagajni ugotovi, za kakšen odstotek je bilo blago znižano (npr. na enem stojalu zloženo vse perilo, ki je znižano za 20%, 30%, 40% …)
 
- na eni polici ali enem stojalu ne sme biti skupaj zloženo blago, ki sploh ni znižano in blago, ki ima znižano ceno
 
- popust lahko traja neomejeno dolgo, trgovec lahko popuste imenuje z različnimi komercialnimi nazivi.
 
 
JMMC HP, HIŠA PODJETNIKOV D.O.O.
Računovodski servis Nova Gorica

Zakaj izbrati nas

Hiša podjetnikov je nastala na osnovi prepričanja, da je potrebno pri nudenju poslovnih storitev partnerjem zagotoviti čim večjo podporo z velikim naborom ponujenih storitev.

Naši poslovni prostori pa so mesto, kjer nastajajo in se razvijajo nove podjetniške ideje in priložnosti.

Prepoznavni želimo biti po strokovnosti, dinamičnosti, zanesljivosti, poštenju in nenazadje po odlični podpori našim partnerjem. S storitvami se želimo prilagoditi vsakemu uporabniku glede na panožno specifiko in njegove poslovne zahteve, z našim znanjem in izkušnjami pa vsakemu poslovnemu partnerju pomagati lažje uresničevati njegovo poslanstvo.

V prihodnosti bomo ugleden, strokoven, zanesljiv in prijazen računovodski servis v okolici Nove Gorice, z ustvarjenim dobrim imenom in kot zaupanja vreden partner.

Naše vodilo je ustvarjanje obojestranskih koristi.
Smo izkušen kolektiv strokovnjakov iz področja računovodstva in davkov, organizacije in poslovodenja. Z dolgoletnimi izkušnjami, smo pridobili potrebna znanja za izvajanje kvalitetnih storitev računovodstva ter širše podpore podjetništvu.
Smo sodoben računovodski servis iz Nove Gorice (poslovna cona Solkan), katerega odlikujejo:

  •   Odzivnost: v najkrajšem možnem času pomagamo z našimi nasveti in znanjem.
  •   100% individualna obravnava: Vsako stranko obravnavamo individualno in si zanjo vzamemo čas ter ji svetujemo.
  •   Strokovnost in ažurnost: z nenehnim izobraževanjem zagotavljamo najvišjo možno raven strokovnosti.
  •   Prilagodljivost: Potrebe naših strank so za nas vedno na prvem mestu, zato smo po dogovoru vedno pripravljeni naše storitve prilagajati vašim potrebam.
  •   100% priporočeni: Vse nove stranke smo dobili na osnovi priporočila
  •   Regija in oddaljenost nas ne omejuje: Stranke imamo v Izoli, Ljubljani, Kamniku, Idriji, Tolminu