Odpadna embalaža - obvezno poročanje v letu 2019

Uredba o ravnanju z embalažo - ne pozabite na nove obveznosti za podjetnike
 
Spremenjena Uredba o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo, določa obveznosti za vsa podjetja, ki dajejo prvič v promet embalažo na slovenski trg. 
 
Takšna podjetja so se morala vpisati v posebno evidenco pri Agenciji RS za okolje (ARSO). In sicer je bil ta rok do 31.1.2018 oziroma v 30 dneh od začetka opravljanja dejavnosti.
 
Kakšne novosti je prinesla Uredba o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo?
 
Z novelo Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo je uvedena evidenca tistih oseb, ki dajejo embalažo v promet, a ne plačujejo okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja odpadne embalaže. Uredba o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo je sicer pričela veljati 8. 7. 2017.
 
Kdo se je moral registrirati?
 
Podjetnik se je moral registrirati, če daje embalažo v promet kot embaler ali pridobitelj embaliranega blaga. Oziroma kot proizvajalec ali pridobitelj embalaže, ki ni namenjena embalerjem (t. i. servisna embalaža), in ne plačuje okoljske dajatve.
 
To pomeni, da morajo za registracijo poskrbeti podjetja, ki kot dejavnost embalirajo ali pakirajo blago pod svojo blagovno znamko ali ga polnijo v embalažo, na kateri je oznaka njene blagovne znamke zaradi dajanja v promet ali za lastno uporabo.
 
V evidenco pa se morajo vpisati tudi vsa podjetja, ki nabavijo embalažo, denimo kartonske škatle, od slovenskega podjetja ali podjetja iz katere druge države EU, z namenom, da vanjo zapakirajo svoje izdelke.
 
Uredba je precej na široko zajela podjetja, ki so se v register dolžna vpisati. Odpadna/dodatna embalaža je vsa tista, ki ni namenjena embaliranju osnovnega izdelka, blaga, ki smo ga vnesli v Slovenijo. 
 
Primer: Pri našemu rednemu dobavitelju v EU nabavimo 10 kosov določenega blaga, ki je v lastni embalaži, namenjeni blagu/izdelku kot takemu (npr. sušilec za lase v svoji škatli). Dobavitelj nam 10 kosov naročenega blaga vloži v večjo kartonasto škatlo ter jo dodatno ovije s folijo ali drugim materialom, za zaščito pred poškodbami pri prevozu. 
 
V takšnem primeru je potrebno tehtati dodatno embalažo, ki je predmet poročanja in jo vpisati v evidenco: 
 
- količina/teža folije 
- teža dodatne kartonaste škatle 
- teža palete, če je bila škatla dostavljena na leseni paleti
 
 
Obvezno je tudi letno poročanje.
 
Poleg nujnega vpisa v evidenco pa bodo morala podjetja o embalaži, ki jo z opravljanjem svoje dejavnosti dajo na slovenski trg, voditi tudi lastno evidenco. O letnih količinah in vrstah embalaže dane v promet, bodo morali prvič poročati v letu 2019 (za leto 2018).
 
Opravite registracijo pred prvim poročanjem na http://okolje.arso.gov.si/embalaza/
 
Letno poročilo mora vsebovati podatke o:
 
- masi embalaže, dane v promet v preteklem koledarskem letu, ločeno po vrstah embalaže in embalažnem materialu (papir in karton, plastika, les, kovine, steklo in drugo, kot npr. keramika, tekstil ali material biološkega izvora);
- načinu izpolnjevanja obveznosti ravnanja z odpadno embalažo (25. člen uredbe – skupni ali individualni sistem ravnanja z odpadno embalažo ali izjema v skladu s 36. členom uredbe);
- osebnem imenu in naslovu oziroma firmi in sedežu ter matični številki družbe za ravnanje z odpadno embalažo, s katero je imelo podjetje v preteklem koledarskem letu sklenjeno pogodbo (prvi odstavek 26. člena uredbe).
 
Rok za poročanje je 31. marec tekočega leta za preteklo leto. 
 
Kot smo že omenili, bodo podjetja prvič morala poročati za leto 2018. In sicer do 31. marca 2019. Obveznosti vpisa v evidenco in oddaje letnega poročila so oproščena le tista podjetja, ki plačujejo okoljsko dajatev za onesnaževanje okolja zaradi nastajanja odpadne embalaže.
 
Obvezno poročanje ni potrebno za embalažo za embaliranje, ki je kupljena v Sloveniji.
 
 
JMMC HP, HIŠA PODJETNIKOV D.O.O.
Računovodski servis Nova Gorica

Zakaj izbrati nas

Hiša podjetnikov je nastala na osnovi prepričanja, da je potrebno pri nudenju poslovnih storitev partnerjem zagotoviti čim večjo podporo z velikim naborom ponujenih storitev.

Naši poslovni prostori pa so mesto, kjer nastajajo in se razvijajo nove podjetniške ideje in priložnosti.

Prepoznavni želimo biti po strokovnosti, dinamičnosti, zanesljivosti, poštenju in nenazadje po odlični podpori našim partnerjem. S storitvami se želimo prilagoditi vsakemu uporabniku glede na panožno specifiko in njegove poslovne zahteve, z našim znanjem in izkušnjami pa vsakemu poslovnemu partnerju pomagati lažje uresničevati njegovo poslanstvo.

V prihodnosti bomo ugleden, strokoven, zanesljiv in prijazen računovodski servis v okolici Nove Gorice, z ustvarjenim dobrim imenom in kot zaupanja vreden partner.

Naše vodilo je ustvarjanje obojestranskih koristi.
Smo izkušen kolektiv strokovnjakov iz področja računovodstva in davkov, organizacije in poslovodenja. Z dolgoletnimi izkušnjami, smo pridobili potrebna znanja za izvajanje kvalitetnih storitev računovodstva ter širše podpore podjetništvu.
Smo sodoben računovodski servis iz Nove Gorice (poslovna cona Solkan), katerega odlikujejo:

  •   Odzivnost: v najkrajšem možnem času pomagamo z našimi nasveti in znanjem.
  •   100% individualna obravnava: Vsako stranko obravnavamo individualno in si zanjo vzamemo čas ter ji svetujemo.
  •   Strokovnost in ažurnost: z nenehnim izobraževanjem zagotavljamo najvišjo možno raven strokovnosti.
  •   Prilagodljivost: Potrebe naših strank so za nas vedno na prvem mestu, zato smo po dogovoru vedno pripravljeni naše storitve prilagajati vašim potrebam.
  •   100% priporočeni: Vse nove stranke smo dobili na osnovi priporočila
  •   Regija in oddaljenost nas ne omejuje: Stranke imamo v Izoli, Ljubljani, Kamniku, Idriji, Tolminu