NOVA VIŠINA VREDNOTNIC ZA OSEBNO DOPOLNILNO DELO

V Uradnem listu Republike Slovenije št. 32/23 z dne 17. marec 2023 je bila objavljena nova Odredba o višini prispevkov za osebno dopolnilno delo. Nova višina vrednotnice s 1. aprilom znaša 11,79 evra.

Na podlagi uskladitve višine prispevkov za osebno dopolnilno delo in na podlagi odredbe, ki začne veljati 1. aprila 2023, znaša nova višina vrednotnice 11,79 evra. Višina prispevkov za osebno dopolnilno delo znaša na posamezno vrednotnico za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 9,17 evra, za zdravstveno zavarovanje pa 2,62 evra.

Višina prispevkov za osebno dopolnilno delo se  usklajuje z gibanjem povprečne plače, izplačane za obdobje od januarja do decembra preteklega leta, v primerjavi s povprečno plačo, izplačano za enako obdobje leto pred tem, in jo enkrat letno določi minister, pristojen za delo, najpozneje do 1. aprila v koledarskem letu.

 

ZAHTEVEK ZA VREDNOTNICO

Pogoj za legalno opravljanje osebnega dopolnilnega dela (v nadaljevanju: ODD) je vnaprej pridobljena vrednotnica. V primeru del, ki se opravljajo za znane naročnike - dela pod točko A (storitve) mora vrednotnico kupiti naročnik, v primeru del, ki se opravljajo za večinoma neznane naročnike - dela pod točko B (izdelovanje izdelkov, nabiranje zelišč) pa mora vrednotnico kupiti zavarovanec sam. Vrednotnica velja za koledarski mesec za posameznega izvajalca ODD. V primeru, ko posameznik večkrat na mesec čisti pri istem naročniku, naročnik kupi eno vrednotnico. Če pa posameznik večkrat na mesec čisti pri različnih naročnikih, mora vsak naročnik zanj kupiti vrednotnico. V primerih ODD, ko je zavezanec za nakup vrednotnice izvajalec del sam (dela pod točko B), kupi le eno vrednotnico za koledarski mesec, v katerem opravlja delo. Po uspešni oddaji vloge na portalu si vrednotnico natisnite. S tem ste uspešno pridobili vrednotnico. S strani državnih organov ne dobite nobenega drugega potrdila o pridobitvi vrednotnice. ***OPOZORILO: Kupljene vrednotnice ni mogoče popraviti ali zamenjati!***

S plačilom vrednotnice naročnik in izvajalec poskrbita za zakonito naročilo in izvedbo dela, izvajalec ima s tem tudi večjo socialno varnost. Vplačana vrednotnica namreč prinaša pravice iz pokojninskega in invalidskega zavarovanje ter pravice iz zdravstvenega zavarovanja.

 

Če dela opravljate za znanega naročnika (dela iz skupine A), mora naročnik za vsakega izvajalca kupiti le eno vrednotnico v koledarskem mesecu, ne glede na višino plačila, število ur zanj opravljenega dela in število zanj opravljenih storitev. Če gre za dela za neznane naročnike (dela iz skupine B), pa mora vrednotnico za posamezni koledarski mesec kupiti izvajalec osebnega dopolnilnega dela sam. Po opravljeni storitvi mora izvajalec naročniku izdati račun. Izvajalec ODD mora Finančni upravi polletno poročati o prihodkih iz naslova osebnega dopolnilnega dela ter mesečno napovedati prejete dohodke iz ODD za odmero akontacije dohodnine.

 

Skupina A – vrednotnice za opravljanje dela mora kupiti naročnik storitve

Tovrstnih del ne smete opravljati za pravne osebe, tuje pravne subjekte ali samozaposlene osebe. Gre za storitve pomoči v gospodinjstvu, njim podobna dela ali druga manjša dela, ki jih opravljate samostojno:

 

  • občasna pomoč v gospodinjstvu, pomoč pri čiščenju stanovanja ali stanovanjske stavbe, vzdrževanje pripadajočih zunanjih površin,
  • občasna pomoč pri kmetijskih delih,
  • občasno varstvo otrok, pomoč starejšim, bolnim ali invalidom na domu, spremstvo oseb, ki potrebujejo nego,
  • občasne inštrukcije kot pomoč pri izpolnjevanju šolskih ali študijskih obveznosti,
  • občasno prevajanje ali lektoriranje,
  • občasno izvajanje umetniških oziroma drugih kulturnih vsebin ob zasebnih dogodkih,
  • občasna pomoč pri oskrbi hišnih živali na domu lastnika živali.

 

Skupina B – vrednotnice za opravljanje dela mora kupiti izvajalec storitve

Dela iz te skupine lahko opravljate tudi za pravne osebe, tuje pravne subjekte ali samozaposlene osebe. V to skupino sodijo naslednja dela:

 

  • izdelovanje, prodaja in prikazovanje izdelovanja izdelkov domače in umetnostne obrti, ki niso namenjeni zaužitju, v skladu z zakonom, ki ureja obrtno dejavnost,
  • izdelovanje, popravilo in prodaja izdelkov, ki niso namenjeni zaužitju in jih je možno izdelovati na domu pretežno ročno ali po pretežno tradicionalnih postopkih,
  • nabiranje in prodaja gozdnih sadežev in zelišč v njihovi osnovni obliki,
  • mletje žita, žganje apna ali oglja na tradicionalen način in prodaja.

 

 

VIR: GOV.SI in https://e-uprava.gov.si/podrocja/delo-upokojitev/delo/osebno-dopolnilno-delo.html

Zakaj izbrati nas

Hiša podjetnikov je nastala na osnovi prepričanja, da je potrebno pri nudenju poslovnih storitev partnerjem zagotoviti čim večjo podporo z velikim naborom ponujenih storitev.

Naši poslovni prostori pa so mesto, kjer nastajajo in se razvijajo nove podjetniške ideje in priložnosti.

Prepoznavni želimo biti po strokovnosti, dinamičnosti, zanesljivosti, poštenju in nenazadje po odlični podpori našim partnerjem. S storitvami se želimo prilagoditi vsakemu uporabniku glede na panožno specifiko in njegove poslovne zahteve, z našim znanjem in izkušnjami pa vsakemu poslovnemu partnerju pomagati lažje uresničevati njegovo poslanstvo.

V prihodnosti bomo ugleden, strokoven, zanesljiv in prijazen računovodski servis v okolici Nove Gorice, z ustvarjenim dobrim imenom in kot zaupanja vreden partner.

Naše vodilo je ustvarjanje obojestranskih koristi.
Smo izkušen kolektiv strokovnjakov iz področja računovodstva in davkov, organizacije in poslovodenja. Z dolgoletnimi izkušnjami, smo pridobili potrebna znanja za izvajanje kvalitetnih storitev računovodstva ter širše podpore podjetništvu.
Smo sodoben računovodski servis iz Nove Gorice (poslovna cona Solkan), katerega odlikujejo:

  •   Odzivnost: v najkrajšem možnem času pomagamo z našimi nasveti in znanjem.
  •   100% individualna obravnava: Vsako stranko obravnavamo individualno in si zanjo vzamemo čas ter ji svetujemo.
  •   Strokovnost in ažurnost: z nenehnim izobraževanjem zagotavljamo najvišjo možno raven strokovnosti.
  •   Prilagodljivost: Potrebe naših strank so za nas vedno na prvem mestu, zato smo po dogovoru vedno pripravljeni naše storitve prilagajati vašim potrebam.
  •   100% priporočeni: Vse nove stranke smo dobili na osnovi priporočila
  •   Regija in oddaljenost nas ne omejuje: Stranke imamo v Izoli, Ljubljani, Kamniku, Idriji, Tolminu